L'hoquei herba creix a Sant Cugat

24/04/2022

Durant dècades, i gràcies al Club Junior 1917, Sant Cugat s'ha situat al mapa mental de tots els amants de l'hoquei herba. La seva trajectòria ha contribuït a democratitzar l'esport i arrelar-lo a la nostra ciutat.

Des de fa un parell d'anys, però, el Junior ja no carrega sol la responsabilitat d'apropar l'hoquei herba a la ciutadania. El Club Hoquei Valldoreix està fent un gran esforç per potenciar la base, centrant-se en els infants de 4 a 12 anys.

El Club Hoquei Valldoreix compta amb les categories escola, prebenjamí, benjamí i aleví, on entrenen nens i nenes en grups mixtes, coneixent l'esport de forma amena mentre comparteixen valors i bons moments d'oci.

Es creu que en temps precristians, a zones d'Egipte, Aràbia o Grècia ja es jugava a jocs semblants a l'hoquei. A Xile i a l'Argentina, al segle XVI, els maputxes també practicaven jocs semblants a l'hoquei. El 1861 es va fundar el primer club d'hoquei a Londres, i el 1908 l'hoquei es va instaurar als Jocs Olímpics. A partir d'aquell moment, països com l'Índia, Pakistan, Holanda, Alemanya, Anglaterra, Catalunya, Austràlia, Argentina o Espanya han format els millors jugadors.

A Sant Cugat tenim la sort de poder practicar molts esports, amb la freqüència i la intensitat que es desitgi, però és cert que els santcugatencs cada dia juguen més a l'hoquei herba i de mica en mica situen la ciutat en un lloc destacat de la història d'aquest esport.

Article publicat al TOT SANT CUGAT